Tworzenie sklepu internetowego na Woocommerce
Rynek e-commerce jest niezwykle kuszącym rynkiem, przyciągającym wielu poszukiwaczy szybkiego być może i prostego pieniądza. Na łamach naszego bloga były już artykuły omawiające zagadnienia związane z tworzeniem sklepu internetowego. W sieci mało jest jednak dostępnej wiedzy o rozwiązaniach dostępnych dla sklepów internetowych. Chodzi głównie p platformy e-commerce na których działają. Dzisiaj chciałbym omówić jedną z nich, jedną z najpopularniejszych, a jest nią Woocoomerce.
Czym jest Woocommerce?
Woocommerce to rozszerzenie dla systemu WordPress, tz. wtyczka. A więc aby posiadać sklep internetowy oparty na Woocommerce musimy posiadać najpierw stronę internetową opartą na systemie WordPress. Instalacja Woocommerce spowoduje że nasza strona internetowa zyska nowe funkcjonalności charakterystyczne dla sklepu internetowego.
Funkcjonalność Woocommerce
Woocommerce daje funkcjonalność mocno podstawowego sklepu internetowego. W porównaniu do platform e-commerce wypada niezwykle blado. Aby sklep dopasować do polskich standardów rynkowych należy doinstalować sporo kolejnych wtyczek. Panel administracyjny nie posiada również interfejsu dostosowanego pod sklep internetowy.
Zalety Woocommerce
Największą zaletą Woocommerce jest jego popularność oraz społeczność powiązana z WordPress. W Polsce mamy wielu webmasterów, którzy zajmują się właśnie stronami internetowymi opartymi na WordPress, większość z nich poradzi sobie z Woocommerce bez problemu. Większa ilość wykonawców w porównaniu do platform e-commerce czyni system Woocommerce tańszym w wdrożeniu. Łatwiej jest też znaleźć osobę czy firmę do wdrażania nowych funkcjonalności.
Kolejną zaletą systemu jest jego prostota obsługi. Jeżeli wcześnie obsługiwałeś stronę internetową na WordPress z Woocommerce sobie również świetnie poradzisz.
Wielu pozycjonerów chwali Woocommerce za plastyczność w optymalizacji sklepu internetowego pod pozycjonowanie. Sklep internetowy Woocommerce dziedziczy wszystkie możliwości od WordPress. Dzięki temu optymalizacja jest szybsza i tańsza.
Wady Woocommerce
Woocommerce oczywiście ma też sporo wad. Pierwszą z nich na pewno będzie fakt, że jest jedynie rozszerzeniem systemu CMS, a więc całość nie jest stworzona pod handel. Instalowanie systemu WordPress po to tylko by zainstalować Woocommerce pod sklep internetowy to trochę tak jak kupić samochód kombi i przebudowywać go na kampera.
Decyzja ta jest jeszcze bardziej pozbawiona sensu jeżeli zwrócimy uwagę na fakt, że na rynku są dostępne darmowe platformy od podstaw pisane z myślą o handlu w internecie, które przewyższają swoimi funkcjonalnościami Woocommerce. Zwolennicy Woocommerce mogą podać argument SEO oraz szybkość sklepów internetowych opartych Woocommerce. Tak, są szybkie ale system Opencart jest jeszcze szybszy i jest platformą e-commerce.
Podsumowując Woocommerce ma wiele zalet, jest też cenionym rozwiązaniem przez branżę SEO ale jeżeli szukamy rozwiązania profesjonalnego, powinniśmy zwrócić się w stronę platform e-commerce, które od początku do końca są stworzone by sprzedawać.
Woocommerce za to jest świetnym rozwiązaniem dla właścicieli stron, którzy już posiadają stronę internetową na WordPress i chcieli by ją rozszerzyć o sklep internetowy. W stronę Woocommerce mogą spojrzeć również sprzedawcy, którzy potrzebują bardzo prostego narzędzia do sprzedaży w sieci.